fredag 12 april 2013

Nyfiken på...Rhian Coggin

Vem är du?
Rhian

Var kommer du ifrån?
En stad vid havet i nordvästra England.

Erfarenhet som språklärare?
Jag har jobbat i Tyskland som bland annat språkassistent för British Council och som Lead Teacher på ett språkläger. Dessutom har jag jobbat som lärare i engelska och tyska på en grundskola i Sverige.

Bäst med att lära ut språk?
Denna frågan kan jag inte svara på! ALLT är bäst med att lära ut ett språk, men från ett själviskt perspektiv är det väldigt skönt att följa alla framsteg som studenterna gör och tänka 'wow, jag har hjälpt till!'

Vad har du för specialitet?
Att lära ut självförtroendet som man måste ha när man pratar ett andra språk. Andra specialiteter är kundtjänst- och utbildningsområden och bygg- och industrikranar.

Vad kan du hjälpa dina kunder med?
Självförtroendet

Favorit sysselsättning, intresse?
Att gå vilse i städer tills jag hittar rätt.

Vad har du för dold talang?
Jag kan sjunga några engelska barnvisor baklänges.

Vilka språk talar du?
Tyska, nederländska, svenska och franska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar